Bizimle İletişime Geçin

Çobanlar, Gökçeada’dan Yola Çıkıyor

“18 Nisan Çoban Günü Olsun” kampanyasının ilk adımı Gökçeada’da atılıyor. Kampanya sorumlusu Koyun Keçi Dünyası, 18 Nisan Çoban Günü’nde her yıl başka bir ilden canlı yayın yapacak.

Koyun Keçi Dünyası’nın başlattığı “18 Nisan Çoban Günü Olsun” adlı kampanya kapsamında 18 Nisan 2021 Pazar günü çobanlar için bir canlı yayın düzenlenecek. Tarım Televizyoncusu ve Gazeteci aynı zamanda Köye Dönüş Derneği Başkanı Mehmet Öztürk’ün Gökçeada’da hazırlayıp sunacağı programa; ada yetiştiricileri, çobanlar ve Çanakkale İli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Ferhan Savran katılacak. Koyun Keçi Dünyası Facebook ve YouTube kanallarından canlı yayınlanacak olan program saat 20:00’da başlayacak.

“KIVILCIM, GÖKÇEADA’DAN BAŞLAYACAK”
18 Nisan’ın Çoban Günü ilan edilmesi için çıktıkları bu yolda ilk canlı yayını yapmanın gururunu yaşadıklarını dile getiren Mehmet Öztürk, “Çoban günü fikrini ilk ortaya attığımda tarih 21 Temmuz 2016’ydı. Bu görüşümü televizyon programlarında dile getirdim. Koyun Keçi Dünyası’nda kaleme aldım. Herkesin bu çağrıma kulak vermesini istemiştim. Sağ olsunlar, bu çağrıma ilk kulak veren Koyun Keçi Dünyası oldu. Çok şükür kendi fikrimin devamında yine ilk canlı yayını yapmak bana nasip olacak. Bu vesileyle Koyun Keçi Dünyası ekibini, Çanakkale İli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği başkanı ve yönetimini ve Gökçeada Tarım Orman İlçe Müdürlüğünü tebrik etmek istiyorum. Bu, şimdilik küçük bir kıvılcım olarak Gökçeada’dan başlayacak. İnanıyorum ki, hem Türkiye’de hem de Türkiye dışında yakın bir zamanda büyüyüp gelişecek ve tüm dünya Çoban Bayramı’nı kutlayacak” dedi.

“ÇOBANLARA DAİR HER ŞEYİ KONUŞACAĞIZ”
Gökçeada’da gerçekleşecek olan ilk canlı yayında çobanlara dair her şeyi konuşacaklarının altını çizen Öztürk, “Bu canlı yayınımıza Çanakkale İli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Sayın Ferhan Savran, Koyun Keçi Dünyası Genel Yayın Yönetmeni Sayın Pakize Melek Bulut, Anadolu Müzik Kültürleri Derneği Başkanı Sayın Prof. Dr. Cenk Güray, Gökçeda’daki koyun keçi yetiştiricileri, Türkiye’nin her yerinden, her sürünün başında olan çobanlar katılacak. Çoban olmayıp da bugüne destek vermek isteyenler de canlı yayına katılabilecek. Bugün vesilesi ile çobanlar için ortaya konan görüş ve öneriler, yaşanmakta olan sorunlar ve de küçükbaş ile ilgili gelişmeler bir kez daha gündeme gelmiş olacak. Pandemi münasebetiyle bu sene kısıtlı bir katılımın olacağını düşünüyoruz. Ama inşallah 1 sene sonra 18 Nisan 2022’de daha geniş, daha büyük ve daha görkemli bir gün kutlamanın planlarına şimdiden başlamış bulunuyoruz” ifadelerine yer verdi.

ÖZTÜRK’TEN BİRLİK ÇAĞRISI
Herkesi Çoban Günü’nde birlik olmaya davet eden Öztürk, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Ben bu görüşümü ilk defa Bayburt’un 2 bin rakımlı tepesinde ortaya attım. Çobanlar ve koyunlar o tepeye her gün inip çıkıyorlardı. Ben ömrümde bir defa oraya çıkmayı denedim ve elimde kameram dışında hiç eşyam ya da yüküm olmamasına rağmen o dağa çıkmakta ve yürümekte zorlanmıştım. O günden itibaren, çobanın halini anlamak için, çobanların etrafında yetkili kim varsa, en küçüğünden en büyüğüne; il ve ilçe tarım orman müdürlüklerinden belediye başkanlarına, kaymakamdan valilere, o dağa gelerek bir piknik yapmalarını, çobanların sofrasına oturmalarını, onları masa başında değil de koyunların arasında görmelerini arzu etmiştim. Dağları, araziyi, ahırı, ağılı görmeden, çobanlarımızla konuşmadan, akademik ve özellikle yurtdışından yapılmış tercümeler eşliğinde sonuç almaya çalışmak, uygun olmaz diye düşünüyorum. Tabii ki Sayın Cumhurbaşkanının böyle bir günde alana gelmesi beklenemez ama bu günlerde yoğun taşra faaliyetini sürdüren Tarım ve Orman Bakanlığı Bakan Yardımcısı Ayşe Ayşin Işıkgece’nin seve seve bize katılacağından eminim.”

Yorum Yapmak İçin Tıklayın

Yorum Yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Video Haber

Çoban Günü için Yola Çıkıyoruz!

(daha&helliip;)

Çoban Bayramı Kutlandı

Kütahya’nın Domaniç ilçesine bağlı Güney köyünde, yaşlı ve genç çobanlar “Çobanlar Bayramı” adı verilen etkinlikte buluştu.

Domaniç Koyun Keçi Birliği Başkanlığı tarafından Güney köyünde bu yıl yedincisi düzenlenen Çobanlar Bayramı’nda çobanların buluşması renkli görüntülerin yaşanmasına neden oldu.

Her yıl farklı çobanlar tarafından imece usulü kesilen hayvanlardan pişirilen güveçler, davetlilere ikram ediliyor. Canlı müzik eşliğinde çobanlar gönüllerince eğleniyorlar.

Birlik Başkanı Nevzat Baş, “Çobanlardan oluşan yediden yetmişe 122 üyemiz var. Her yıl Kurban bayramından sonra bir araya gelerek, hem bilgi paylaşımında bulunuyoruz, hem de Kurban sonrası bir yıllık emeğimizin karşılığını almanın sevincini yaşıyoruz ve adeta kendi bayramımızı kutluyoruz. Atalarımız Kayıların yaylak olarak kullandığı Domaniç meralarında bizde yetiştirdiğimiz hayvanların bereketine şükrederek kendimizce bir eğlence düzenliyoruz. Yedi yıldır devam eden bu geleneğin uzun yıllar devam etmesi için gayretlerimiz devam edecektir” dedi.

Çobanlardan Hali Mutluer, “Organizasyonun sebebi Çoban kardeşlerimizi ailecek toplayıp, aile ortamında bir araya getirip kaynaştırmak, eski Yörüklerin adetini devam ettirmek birinci gayretimiz bu. Her yıl 3-5 arkadaşımız toplanıyor. Etimiz kendimizden, domates biberimiz kendimizden, çorbamız kendimizden, karpuz ve ekmeğimiz kendimizden tamamen imece usulü sırayla yapıyoruz. Sazcılarımız kendi yöremizden. Arkadaşlarımıza rica ediyoruz onlarda bizi kırmayıp eğlencemize katılıyor ve bizi eğlendiriyorlar. Bu eğlenceyi kurban bayramından sonra yapıyoruz. Çünkü çobanların bayramı kurbandır. Yani, maddi ve manevi çobanların yüzü kurbanda gülüyor” diye konuştu.

Çocukluğundan beri hayvancılık ile uğraştığını belirten Mahmut Güran, “1956 doğumluyum kendimi bildim bileli çobanım. Çobanlarla ilgilenilmesini istiyorum. Çobanlarla ilgilenirsek hayvan ucuza mal olur. Meralarımız daralıyor. Meralar daraldığı için hayvan eti pahalıya mal oluyor. Vatandaş et yemekte zorlanıyor. Buna dikkat edersek et de ucuza mal olur” ifadelerini kullandı. – KÜTAHYA